Wednesday 19 May 2010

Selamat Hari Guru!

okay, okayy. walaupun sudah terlambat, nak buat entri khas jugak untuk hari guru. Selasa, 18 Mei 2010 hari tu, Derma yang tercinta buat sambutan Hari Guru.

memandangkan aku dah tak tertahan rindu yang membuat-buak pada tanah tumpah darah tercinta, aku jejakkan jua kaki di sekolah walaupun perit nak mencari baju-baju dan seluar longgar untuk dipakai. ohh. seksa. seksaan ke dua ialah bila mengenangkan diri ini yang tidak diterima malah dkecam walaupun boleh dikata saya-ini-pelajar-cemerlang. Tsk. apa dosaku.. T.T

okay, okayy. usah spoil kan mood entri Hari Guru ini dengan kisah aku diperdajal si celaka. perghh. kasar. ampun yaa.

Oney, Shahir, Mierah, Arep, Atiq, Bulan, Nan, Jatt, Fathin, Helmie, Zohdi, Atey dan lagi dan lagi dan lagi. pagi pagi lagi kita gerak!

malam tu aku dah prepare cupcake, tapi aising belum siap. maka terjadi laah mukaku-di-sekolah-setiap-hari yang mana aku sangat tak gemar. hari ini, Rabu 19 Mei 2010, aku pergi sekolah lagi. dah jadi delivery cupcake dahh. walaupun tak sedap mana malah comot pula, rasa puas sebab boleh memberi walaupun tak tercapai walau sekumit nak membalas jasa guru.. terima kasik cikgu-cikgu!

kalau nak buat list cikgu-cikgu yang pernah mengajar dulu memang banyak. takda siapa berminat membaca pon. banyak sungguh!

buat cikgu-cikgu yang tak jemu mendidik anak bangsa,
Cikgu-cikgu Tadika Kemas Kampung Paya
Cikgu-cikgu Sekolah Kebangsaan Paya
Cikgu-cikgu Sekolah Menengah Kebangsaan Derma

tak dilupa kepada yang paling awal mengajar tulis baca, memberi suri teladan terbaik,
Allahyarhamah Juriah @ Intan Mohammad
Mama dan Abah
Tok dan Wan
Kakak, Aiman, Afini dan Kembar
Shahir dan semua kawan-kawan!

terima kasih juga kerana pernah mengajar erti hidup,
orang-orang yang pernah membenci dan dibenci.


Selamat Hari Guru!

No comments: