Monday 8 March 2010

dari Kangar ke Jitra dan Alor Star.

semalam, 7 Mac 2010 aku rasa merupakan hari yang sangat indah, sebelum aku baru tersedar, cuma berapa langkah saja lagi aku akan menerima slip berhantu. okay, tak mau cakap pasal itu yaa. menambah tekanan saja.

seawal jam 7.40, aku sudah siap bertudung dan mencuri hand bag mama untuk dibawa. aku lihat dari sliding door, tak ada kereta siapa-siapa pon lagi. 'eh, mana ni?' perlahan-lahan aku mintak duit pada mama dan abah. nak mintak duit kena susun ayat dulu, haha.

lepas aku dibekalkan beberapa puluh RM, hati aku bukan main riang lagi. katanya mahu ke Karnival Jom Masuk U. tujuan pertama aku sebenarnya hanya mahu berpacaran, haha.

bila semua dah berkumpul depan rumah, sempat lagi mama pesan jangan merayap merata sangat. paling penting pesanan mama untuk Shahir, 'nak kawin pon belajar laa dulu, bagi ada kerja' hahaha. mana tahann. oni takda laa gedik sangat nak menikah, sikit-sikit tu ada laa. haha.

malas mahu bercerita panjang pasal Karnival Jom Masuk U, nanti terkenang masa depan yang kian malap ni, jiwa kacau pulakk. cukup aku katakan, aku berseronok diceriakan oleh badut.

okay, lebih kurang sejam lebih berada dalam dewan yang penuh sesak tu, 3 kereta anak muda bergerak ke Jitra Mall. ada yang main bowling, tengok movie dan paling penting isi perut.

then, bila semua dah decide nak balik, boleh pulak Arep tukar plan, 'kita singgah Alor Star laah' hah, pucuk dicita ulam mendatang laah kiranya. aku taknak balik lagi, kalau boleh nak dating sehari suntuk. haha. rindu okayy. lama kott tak jumpa.

sampai jaa rumah, badan penat nak mampus. sampai hari ni masih terasa lagi. ohh, tipu.
oh yaa, tak sangka aku akan berjumpa kawan lama di sana. siapa lagi, Pojie. haha. aku segan nak sembang panjang wehh. hang pendiam macam dulu jugak. dah laa suara baligh aku macam Ella kann, nanti cakap aku gangster pulakk. haha

apa-apa pon, aku sangat menikmati saat-saat akhir kegembiraan aku sebelum tiba Khamis ini. Tsk. sekian.




5 comments:

ファウジ said...

tobat2 kiamat dah dekat..

its Atiq said...

haha!! damn... rugi xp.....
sial2.... hahaa

oney said...

pojie : haha, pelan pelan aku bertaubat :D


atiq : haha, hah. tau takpa, orang ajak tak mau pi, bestt. haha

Fadhilah said...

HAHA
patut la
syahir xkeja ka?

oney said...

haha, dia kerja laa, pi lewat, haha