Wednesday 31 March 2010

aku cemburu..

aku cemburu bila orang lain berada jauh di atas aku dalam pelajaran. yaa, sejak sekolah rendah aku suka bersaing dalam belajar dan aku rasa itu motivasi yang bagus.

aku cemburu pada perempuan cantik yang bertudung, berpelajaran, bergaya, disenangi, hidup senang, berjaya dan bahagia. perfect.

aku cemburu bila Shahir puji perempuan itu ini cantik. dan buat masa ini aku hanya cemburu pada Lisa Surihani. -___-"

aku cemburu pada ibu-ibu yang ada anak comel gila. aku nak jugak ! dah siap prepare nama lagi beb. psycho gila. ehem, bukan nama-nama yang nak ke ala-ala mat salleh, bukan. aku suka nama 4 sahabat Rasulullah saw.. sedap, simple dan bermakna.

aku cemburu bila orang lain mampu bangun pagi solat, baca al-Quran, zikir dan semua. tapi mereka masih mampu bersosial dan berdunia. sedangkan aku buat-buat pejam mata.

aku cemburu pada orang yang mampu bersabar, bertenang dan tersenyum walaupun seribu macam masalah melanda. dan dia masih utuh tanpa melatah walau sedikit.

aku cemburu bila tengah asyik membeli-belah, duit telah habis sedangkan duit teman shopping (kakak) masih banyak. dan aku hanya mampu melihat serta membodek. HAHA

aku cemburu pada mereka yang punya nama, punya pangkat, punya harta, dan segalanya, namun masih merendah diri. tidak riak apatah menunjuk-nunjuk.


okay, cemburu aku hanya untuk ini dan setakat ini. pergi dulu !

3 comments:

its Atiq said...

cenburu yang bagus laa dear!

oney said...

HAHA. mungkin laa.
mau yang lain lain tu sikit pon tak ambil port.

Amirah said...

haha, CEMBURU yang positive itu bagus dari CEMBURU yang mem-pig blind.