Friday 2 April 2010

facebook.

kenapa aku tak pernah merasa ketagihan pada facebook ? nak tulis status pon jarang-jarang. ohh. sungguh suci dan murni aku ini.

satu lagi fakta penting, aku tak pernah main game di facebook. cafe world, farmville atau apa apa saja. bukan tak pernah teringin nak main, tapi aku malas. malas nak berkomitmen sebabnya takut nanti ketagih. satu ketika dulu aku tersangat ketagih pada game sehinggakan abah bawak komputer pergi format untuk buang semua game. ohh. tragik.

aku baru berkenalan dengan facebook awal tahun ini. itu pon hanya sebab mahu keep in touch dengan kawan-kawan. kalau takda facebook, aku mungkin dikhuatiri mati lemas. ehem, boleh dikatakan aku ini sangat slow dan tidak urban.

facebook dah banyak berjasa pada semua penduduk bumi. kawan yang dah lama tak jumpa, dah boleh bertemu di alam facebook. program jejak kasih pon tak dapat lawan kehandalan facebook. dan facebook juga kadang-kadang seakan membuka peluang bermusuh. wahh. kalau-setakat-berani-dan-cool-di-alam-maya-baik-tidak-payah-la-bodoh.

dan yang penting, facebook menjadikan segala-galanya mudah. ajak main futsal, lepak or whatsoever even kenduri kahwin pon semua dalam facebook saja. mana ada pos Malaysia, maxis, celcom, digi dahh sekarang. wahh wahh wahh.

apakah motif sebenar update ini ? ohh. tak tercapai akal untuk menjawab. mungkin sebab malam ini suram, maka update ini kusam. pergi dulu dengan keliru dan was-was, Assalamualikum.

No comments: