Wednesday 7 April 2010

alahai kawan-kawan..

saya tahu saya banyak kawan, banyak orang yang senang berkawan dan banyak orang yang masih sayang. wah, wahh. biar saya angkat bakul sekejap yaa. sebab ini cerita indah. bukan mimpi atau rekaan dan bukan lagi angan-angan seorang budak sekolah rendah yang inginkan kawan perempuan yang sebenar-benar kawan.

sekarang ni tak perlu keluar rumah pergi melewar untuk bersosial. jumpa saja teman-teman di facebook atau twitter. tapi aku selesa pilih plurk, kerana semua kawan-kawan terdekat aku sememangnya aktif plurk.

okay. dah terbantut niat nak bersaya awak, HAHA.

okay, okay. tadi aku melakukan sesi berjalan dan melawat ke blog kawan-kawan. mari aku cerita satu persatu blog yang aku buka hari ini. biar kongsi gelak ketawa bersama.

kita mulakan dengan blog Atiq. kenapa dia dulu ? sebab, blog budak gemuk ini tak pernah gagal untuk buat aku tergelak. serius. sebenarnya bukan lawak pon.. tapi itu laah istimewanya. tak lawak tapi aku tetap gelak. aku rasa setiap ayat dia seperti dia sedang bercakap, bercerita dengan aku macam selalu. tapi itu laah.. dia malas update. dasar pemalas tahi kucing. yaa, kerana itu memang dia !

seterusnya, blog my beloved Meirah. aku jatuh cinta pada theme baru blog yang seakan-akan doodle. yaa, seperti lukisan-lukisan dan lakarannya yang tidak pernah menghampakan. aku hargai setiap ayat yang dia tulis. kerana aku dapat rasa kejujuran dan tulus hatinya. wahh. tapi betul. aku rasa ayat-ayat yang ditulis sangat jujur.. dan malangnya, seperti juga Atiq, mereka sangat pemalas menulis blog. yaa, kerana itu memang dia !

dan aku beralih pada blog Fath. aku suka membaca cerita dari dia. yaa, walaupun sudah 2, 3 kali bertukar link blog. takpa, itu bukan suatu masalah bagi aku. walaupun kadang-kadang sukar bagi aku untuk meneka apakah kisah yang sedang dia pendam. takpa, aku suka membaca. dan aku seronok melihat gambar-gambar cantik hasil dslr nya. dan semestinya gambar kanak-kanak comel sentiasa menggamit aku ke lamannya. wah, wahh.

aku teruskan lagi misi pengembaraan dengan blog Nia. okay, apa lagi perlu aku buktikan ?! blog dia memang cantik, comel dan cool. atau lebih tepat lagi, simple but nice. begitu juga dengan setiap tulisan yang dia coretkan. simple. baru sahaja beralih arah ke blogspot, sudah hampir mencecah 40 followers. hebat bukan ?

aku berjalan lagi ke blog Alieya. okay, blog dia sumpah cool. theme baru dia sangat tak menahan okay. Michael Jackson for sure, her beloved dead husband. aku suka membaca blog sempoi dia, sebab dia memang sempoi. lu mau apa lagi ?!

dan seterusnya aku menjejakkan kaki ke laman awesome milik Ena. apa yang dia corekan selalunya konflik seharian. tapi aku selesa membaca. apa gunanya blog jika bukan tempat meluah perasaan bagi si penulis ? aku tabik pada dia. kerana aku rasakan dia cukup tabah. bermacam-macam dugaan yang selepas satu, satu menimpa dia. dan sekali lagi aku tabik pada dia. kerana aku tidak tahu macam mana cara meluah perasaan pada blog, selalunya tangan aku dengan sendiri akan terkaku dan gundah gulana serta merta hilang.

tidak dilupa, blog Fadh dan juga blog Ili. okay, tersangat julung-julung kali mahu di update.. aku suka juga blog Fadh. pandai dia menyusun kata. dan paling penting, ciri-ciri budak tidak matang itu masih pada dia. HAHA. takpa, itu yang membuatkan kamu adik. Ili pula aku rasa kalau ada award penulis paling handal menaip panjang, itu aku beri pada dia. tahu kenapa dia menulis panjang ? daya imaginasi dia sungguh tinggi ! dan, dan. dia mempunyai perangai pelik Hagimaru. bukan kedekut tetapi juara malas update blog. HAHA. uniknya dia, dia akan kumpulkan semua cerita, dan update dalam satu masa ! bayangkan, betapa hebatnya daya imaginasi dia mengarang hampir 2, 3 entri sekali update. wah, wahh.

okay, sudah laah membebel. pergi cepat menjengah blog my girlfriends ! sungguh tidak menghampakan. sekian, pergi dulu. terima kasih yaa kawan-kawan..

10 comments:

fath kasim said...

suka post neh .
:D
hg memang pandai kaitkan cerita dengan kehidupan harian
HEBAT
:)

its Atiq said...

haha.. yg ini bikin aku ketuk2 perut aku! HAHAHAHA...
mmg aku pemalas update pon! haha

oney said...

FATH : HAHA, ishk. jangan laa puji memuji sangat.
malu aiii, hahaha.
ini cerita betul.. :D


ATIQ : HAHA. tau takpa. hang laa juara malas update kedua selepas Ili, haha

Ken Wooi said...

what about mine? haha.. just joking =P

oney said...

KENWOOI : HAHA, you wanna be my girlfriend ?
no, no. you're man ! :D

Fadhilah said...

haha..xmatang g ka?
haeh
jenuh jugak
hihi

oney said...

FADH : HAHA. biasa laa.
aku pon tak matang lagi.
we are still the making. :D

.::WaNiE::. said...

obviously ko xpi blog aku

sob sob sob

ok la aku bwk diri

babai

Nia Ridzwan said...

wah,post ni buat saya gelak !
ada button like dak?
ngeee.

tapi,anda tetap paling hebat !
<3

oney said...

WANIE : HAHA. serius saya pi menjengah tau.
tapi sekadar silent reader, hehe.
budak-budak kat atas ni special sikit,
susah senang ada sama-sama.


NIA : haha, hebat laa sangat..