Sunday, 14 March 2010

ini baru betul-betul seksa.

sudah 3 hari aku demam campak. hari pertama aku masih cool. hari kedua dan seterusnya macam saparuh nyawa sahaja yang tinggal. tambah-tambah bila tengok muka aku yang dah macam kuntilanak ni, aduhh. low self-esteem sungguh. macam mana nak keluar rumah dengan muka macam ni ? :(

virus chicken pox mulanya dibawa oleh Afini dari SSP. kemudian budak kembar pulak berjangkit serentak. dan sekarang masa aku dan Aiman. kami dua asyik lawan ber-adoi-doi-doi jaa. mama dah tak larat layan dahh. memang buat terok sikit. tapi sungguh tak tahan.

bila tengok muka aku sekarang, rasa benci, meluat dan sedih. selama ni aku macam African pon sikit aku tak pernah kisah. tapi bila naik biji-biji campak yang memang sangat besar dan mengenangkan parut-parut campak yang bakal tumbuh, ahh. sedih dan takut. sudah laa tak lawa, buruk pulak jadinya. kalau hantu tengok muka aku sekarang pon makhluk tu lari..

berada di rumah, dikuarantin dan harus berpantang makan memang menyeksakan. Aiman dan aku yang suka merayap ni memang dah terlampau boring duduk saja di rumah. kalau duduk rumah boleh makan kenyang-kenyang takpa, ni makan pon tak lalu. haisyhh. berat badan menurun lagi laa gamaknya.

dan aku hairan, bila sampai waktu aku demam campak, terus bertukar musim dari panas terik ke musim lembap dan hujan. dah laa tak boleh kena hujan. memang mencabar laah..

menaip pun sudah menjadi satu beban bila di tapak tangan dan jari-jemari depenuhi ketulan-ketulan campak. dugaan.. apa-apa pon, doakan aku cepat sembuh. terima kasih.

7 comments:

f a ndhra said...

semoga cepat sembuh oney ,
insyaallah oney xkan da parut if jaga pantang larang ,
kalau da parut pun oney masih cantik paa
tmbah2 bila snyum
hehe
:)
shahir kan tima seadanya
:p

oney said...

HAHA, dia laa tu fath..
kalau tengok muka aku sekarang,
hantu pon lari.
hang pon lari apaa, haha

okay thanks.

its ATIQ said...

hehe... sian laa kwn aku sorg nehh..
xpa2.. sabaq2.... buahnya manis! haha
awt tah aku suka ayt tuh... heheh..
alaa... xlari aih shae... huhu... btw..
get well soon babeh!

Cik Guli said...

auni, aku x penah kena. hehehee. xD

oney said...

atiq : buahnya manis apa benda,
cekang dah muka aku,
berminyak, lebam tok sah kata laa.
so, nak buat kenduri tunggu le aku lega, HAHA


ayuni : haha, aku jangkit kat adik-adik aku laa neh.
selama ni bukan main kuat antibody.
besaq besaq baru kena lagi leceh.

ezne ezureen said...

auni...

kena pantang banyak benda..
kalau dulu kak ezne x boleh makan pisang..
pastuh jgn korek2 kupin2 parut.. biar ja dia kluar sendiri.. kalau x kulit akan lubang2..

okeh,. semoga cepat sembuh.. :)

oney said...

thanks kak ezne ! :)