Monday 22 March 2010

aku rindu pada Derma.

pagi ni, bukan main awal lagi aku bangun. khabarnya mahu ke sekolah. wahh. suci sungguh niatku. rindu pada Cikgu Azuraini dan yang lain sudah tak tertahan.

aku berada di sekolah tidak lama. hanya ambil masa untuk pergi ke pejabat, ambil sijil, sah sijil dan terus jumpa cikgu. secepat yang boleh. aku mahu gegas keluar. rasa tak cool berada di sekolah setelah menghabiskan zaman sekolah, walaupun hati ini meronta rindu zaman sekolah. okay, aku dah start metafora. sila jangan jangan terlalu percaya dengan tulisan selepas ini. -___-"

erk, sambung. bukan apa, dulu aku juga selalu cakap-cakap dalam hati, rimas tengok senior yang dah habis sekolah ulang-alik datang sekolah. tahu laah result cemerlang, pencapaian gemilang..

dan aku pilih untuk keluar. aku tahu, adik-adik yang masih bersekolah juga penat bersumpah seranah macam aku dulu. what goes around comes around bebeh. nasib baik jugak aku jenis sedar diri, HAHA.

sampai sini saja. konklusinya, kadang-kadang aku rindu zaman sekolah dan itu lame. get a life laa oni !




p/s : sepatutnya ini aku publish semalam lagi, tapi aku biar tertunggak dalam draft. aku tak tau, mana hilangnya passion aku untuk menulis. mungkin buku, pen dan kertas di rumah makin banyak, dan aku pilih untuk menconteng, renyuk dan buang.

4 comments:

Unknown said...

The best times of your life is SCHOOL LIFE..
Nobody can deny that fact!!!
Have a nice day....

oney said...

HAHA, yeahh.
absolutely :)

ファウジ said...

take time to enjoy your last days at home..nothing after this will be as good..and yes school life is the best part of your life..and u'll b reminiscing it 10 or 30 years from now..i'm feeling the heat already!!

oney said...

HAHA, yeah. me too.
school memories will always in everybody heart..

erk, doing nothing at home sometimes make me feels bored.
I want a job !
working and make money, haha :D