Sunday 25 April 2010

kenapa saya suka pakai baju berlapis-lapis?!

aku kalau keluar rumah wajib nak ada cardigan dan jacket. mama selalu kata aku bajet macam Malaysia ini negara sejuk pulak sebab bila shopping jaa nak jacket dan cardigan. biar panas macam mana pon tetap nak berlapis-lapis jugak baju dipakai. apa kau bajet kau cool?!

okay. mari aku rungkaikan kenapa aku suka ber-jacket dan cardigan.

sewaktu zaman baru nak baligh bagi budak perempuan, zaman nipple baru nak naik, (gila rasa lucah sebut macam ni) ramai budak-budak sebaya aku selalu bongkokkan diri sebab malu dan rendah diri dengan perubahan diri waktu tu. lain pulak dengan aku. aku pakai jacket, bajet takda apa-apa yang berubah. nice.. takda siapa perasan pun aku rasa. dan dari situ laah aku suka ber-jacket. zaman tu cardigan belum naik lagi.

sampai aku masuk sekolah menengah pon masih nak ber-jacket lagi. waktu tu jacket aku selalu pakai pergi kelas tambahan. ya laah, kalau pakai baju tangan pendek, ada yang nak kena urut lengan dengan ustazah pulak. secara tak langsung kan dah menutup aurat tu.

dan sekarang aku masih suka ber-jacket dan cardigan. sebab yang utama, kerana aku sangat low self-esteem tentang badan dan diri sindiri. ohh. sesungguhnya aku banyak kekurangan sana sini. aku sedar diri dan menipu banyak mata untuk menutup kekurangan dengan jacket dan cardigan. wahh. bijak anak mama. HAHA

jacket dan cardigan juga pada aku adalah untuk melitupi badan yang selalu dipakaikan dengan baju-baju kecil, sendat dan ketat. bila ditutup dengan jacket atau cardigan, kan lebih sopan. tambah pulak bila bertudung. baju sendat padat sana sini masih nak pakai tudung macam tak kena pulak kan. dan sekali lagi aku bertindak bijak..

sebab yang lainnya adalah kerana aku kurus. wahaha. bila aku lindungkan badan aku dalam jacket atau cardigan, kan tak perasan sangat yang sebenarnya 80% anatomi badan aku hanya terdiri daripada tulang-temulang. wahh. sedih!

kegilaan aku pada jacket dan cardigan memang tak dapat dibendung lagi. terutamanya pada jacket. sampaikan aku berangan-angan nak ber-jacket untuk baju kahwin aku nanti. bukan main lagi tu berangan. kalau boleh nak wedding dress yang simple dan cool macam ni. HAHA

10 comments:

Intan Tengku Bokhairi said...

haha. sma lah kita. crdigan dh mcm wajib pkai. ;P

Nia Ridzwan said...

kahwin cepat sikit. lepas hang pakai baju tu, aku pulak na. wahaha. kita kan satu saiz. :P

FamousAnynomous said...

hahaha.
akibat suka cardigan, maka bju kawen mesti ada inspired by cardigan serta jacket ! comel apa pakai jaket.. bukan panas mana pon kan?
hehehe

fath kasim said...

HAHA ,
jeng aku pun suka cardigan .
tapi sekarang cuaca panas ,
makin peluhlah pakai cardigan ,
tapi bila padan cardigan dengan baju lain2
nampak cool n smart ja
HAHA
:)

oney said...

KAK INTAN : betul, betul. wajib pakai! :D


NIA : boleh Nia.
kita share jaa nanti.
ehem, duit sewa kena ada. HAHA


ENA : betul tu. gila jacket dan cardigan punya pasal.
terbawak-bawak sampai baju kawin. haha


FATH : yaa. terasa diri ini smart dan cool. HAHA

alieyanatasha said...

haha, sapa tak suka cardigan hah? sapa takdak cardigan memang kena p bagi ada dalam almari baju satu jugak. kira a must have cardigan tu. lol. cool gila baju wedding pakai cardigan :D

.::WaNiE::. said...

apalah erti lemari baju tanpa cardigan

ahahahh aku suke sebab kalau mlm2 nak kuar makan malas nak tuko baju aku sarung jek cardigan. sbb kat rumah aku mmg rajin pakai dress jek. sarung cardigan sonang. husband aku pun approve jek.

oney said...

ALIEYA : HAHA. betul tu, betul tu.
wedding dress ada jacket or cardigan memang amat cool. :D


WANIE : hah. betul.
kalau pakai baju tidur,
boleh cover dengan cardigan atau jacket. sonang. :D

syakirahmn said...

agak tabley lahh nk bejaket jugak.
haha
:P

oney said...

HAHA. tu laa kann.
sungguh tak menahan. :D