Monday 25 January 2010

aku baru sedar,

aku baru sedar yang aku ni super malas. ohh.

disebabkan mama takda dan mungkin akan balik esok, aku mengambil peluang memanjakan diri atau lebih tepat lagi memalaskan diri dengan rela goyang kaki tanpa buat apa apa.

bangun tidur tadi tanpa gosok gigi terlebih dulu terus aku pergi dapur cari makan ala kadar, sambil tu aku on laptop mak aku, then aku online. (diusia 17 lebih aku masih takda laptop sendiri punya sebab aku belagak nak Vaio jaa. takpa aku redha, ini ketentuan Ilahi) sedar sedar dah 2.30 petang dah. hampeh. mandi dak lagi. kalau mama ada, memang mampos laa aku kena tembak berdas das. kalau mama ada, pukul 11.30 pagi aku dah siap mandi dan berpakaian cantik cantik. pukul 2 makanan dah sedia terhidang di atas meja hasil air tanganku ! waahh. waahh.

mama penah kata, 'kalau mama takda, tak tau laa apa jadi kat hampa' . haha. aku rasa, kalau mama takda, tak hidup laa kami. nak makan pon rasa malas ni. malas nak masak memasak, mengemas dan membasuh, memang takk laa. nampak sangat kerja kerja aku buat selama ni hanya nak mengelak dari kena leter jaa. tak ikhlas langsung.

budak kecik dua orang tu hari ni tak pi sekolah padahal sorang jaa demam. tadi yang kembar si kakak tu menangis teriak teriak sebab duit dalam tabung dia kurang sekeping RM10 dari duit si adik. ahh. melayang duit aku 10 ringgit. aku hulur jaa sekeping RM10, diam terus, siap senyum senyum lagi. hampeh. hangin aku macam ni hari hari. dah laa tengah pokai. sapa sapa ada kerja kosong yang halal, mudah, senang dan tak penat. ambik laa aku kerja. aku rajin dan berdedikasi dalam bekerja. nak resume pon aku boleh bagi. tapi ada ka kerja mudah macam tu? =.= (best jugak tanda macam ni. tengok kawan kawan facebook gila semacam jaa dengan tanda ni)

tadi nia sms, esok ada mini party bloggers kat rumah najmie. bunyi macam best, gempak gila. nak kena pakai dress bling bling ka mini skirt ka apa ? kaata party. woi. jangan banned aku pulakk. :D

okay. okay. panjang dah aku kira update kali ni.
lebih enak kalau aku segera nyah buat kerja berfaedah sikit.
till then, pergi dulu.

No comments: