Wednesday, 31 March 2010

aku cemburu..

aku cemburu bila orang lain berada jauh di atas aku dalam pelajaran. yaa, sejak sekolah rendah aku suka bersaing dalam belajar dan aku rasa itu motivasi yang bagus.

aku cemburu pada perempuan cantik yang bertudung, berpelajaran, bergaya, disenangi, hidup senang, berjaya dan bahagia. perfect.

aku cemburu bila Shahir puji perempuan itu ini cantik. dan buat masa ini aku hanya cemburu pada Lisa Surihani. -___-"

aku cemburu pada ibu-ibu yang ada anak comel gila. aku nak jugak ! dah siap prepare nama lagi beb. psycho gila. ehem, bukan nama-nama yang nak ke ala-ala mat salleh, bukan. aku suka nama 4 sahabat Rasulullah saw.. sedap, simple dan bermakna.

aku cemburu bila orang lain mampu bangun pagi solat, baca al-Quran, zikir dan semua. tapi mereka masih mampu bersosial dan berdunia. sedangkan aku buat-buat pejam mata.

aku cemburu pada orang yang mampu bersabar, bertenang dan tersenyum walaupun seribu macam masalah melanda. dan dia masih utuh tanpa melatah walau sedikit.

aku cemburu bila tengah asyik membeli-belah, duit telah habis sedangkan duit teman shopping (kakak) masih banyak. dan aku hanya mampu melihat serta membodek. HAHA

aku cemburu pada mereka yang punya nama, punya pangkat, punya harta, dan segalanya, namun masih merendah diri. tidak riak apatah menunjuk-nunjuk.


okay, cemburu aku hanya untuk ini dan setakat ini. pergi dulu !

hari ini.

hari ini macam-macam situasi dah aku lalui. bekerja kadang kala menyeronokkan. bosan dan penat tu kena hadap laa..

apa-apa pon, aku suka dikelilingi baju-baju cantik walaupun aku memang jarang pakai baju kurung. rasa puas bila tengok orang pakai lawa-lawa. manis..

tengah hari tadi Shahir datang kedai hantar nasi. wahh. mana nak cari boyfriend macam ni.. hari tu hantar pizza. bagus ni, bagus. teruskan pencapaian cemerlang anda. lagipun memang setiap kali waktu rehat kami keluar lunch. lepas tu masuk kedai lewat. sangat tak berdisiplin.

dan tadi ada customer gerak aku tidur. HAHA. gila malu. nampak sangat tak berdisiplin. tapi nasib baik makcik tu baik, ramah sangat. suka.. cantik pulak tu..

bila kedai lenggang, aku bersembang dengan Cik Pah. kuat bercerita Cik Pah ni. aku nak message pon tak senang. tapi takpa. aku suka mendengar. apa dia cakap, nasihat dan puji-pujian tu aku ambil iktibar. yaa, apa orang kata, yang tua lebih dulu makan garam.

okay. sudah-sudah laa membuat sampah. tak sabar menanti hari Sabtu. last kerja ! Ahad dah boleh bangun lewat. HAHA. baru berapa hari kerja aku dah bosan gila. ntah apa jenis manusia aku ni. okay, okay. jumpa lagi!

award from Kak Anati.

" The most beautiful things in the world cannot be seen or even touched,
they must be felt with the heart.
" Helen Keller



You're beautiful. You're beautiful.
You're beautiful, it's true.
I saw your face in a crowded place,
And I don't know what to do,
'Cause I'll never be with you.


wahh, kemain. beautiful blogger lagi tu. beauty-fool mungkin laah jugak. bagi aku, cantik itu abstrak. biar hodoh di wajah, cantik dek santun.


1. thanks link the person that give you award
http://anatiii.blogspot.com/
thanks Kak Anati ! :)


2.pass this award to 15 blogger you've recently discovered and think are fantastic
Atiq
Mierah
Kak Myra
Fathin
Nia
Ena

3. contact the blogger about the award

done ! mostly via plurk.

4. state 7 things about yourself

- semua perempuan suka shopping. so do I. boleh habiskan semua duit dalam purse tanpa rasa menyesal walau sekumit. shopping punya pasal.
- saya suka barang branded. sebab kalau baju beli tempat lain, tak muat betul betul dengan badan, tak berkenan sungguh-sungguh dan lepas tu mesti tak akan pakai. susah okay jadi petite. bukan belagak okayy. kakak lagi tahi. kalau dia pakai seluar takda brand, badan dia gatal. gila.
- saya ada banyak tempat bergantung. keluarga, Shahir dan kawan-kawan tersayang.
- saya suka makan. gembira makan, sedih makan, risau makan. tapi kalau sakit, memang tak lalu makan. makin kurus, kurus dan kurus.
- saya suka tidur. ohh, bantal, katil dan comforter dalam bilik saya memang terbaik dari ladang.
- saya mudah hilang kepercayaan pada orang dan saya juga pendendam. okay, jangan tiru aksi ini, sangat tak baik untuk kesihatan.
- saya tak cemburu pada orang yang tiada apa-apa untuk dibanggakan kerana saya ada lebih dari apa yang mereka ada.


itu saja, terima kasih kerana mendengar saya membebel. wahh. rasa sangat innocent lagi suci bila ber-saya-saya ni, HAHA. apa-apa pun, kecantikan biar datang dari hati yang tulus dan bersih. *nasihat untuk diri sendiri*

" For beautiful eyes, look for the good in others;
for beautiful lips, speak only words of kindness;
and for poise, walk with the knowledge that you are never alone.
"
Audrey Hepburn

Tuesday, 30 March 2010

hadap laa kejap.

life seems to be bored. super bored and lame. everything going to be wrong, absurd and perfectly spoiled. I'm not going to blame anybody. yeah, Allah always know best.

I got an interview for JPA next Tuesday. wish me luck everybody.. I want this so bad.. pray for me and Ili. she's gonna do dentistry and I prefer quantity surveying, all about Maths and physics for sure.

all the best for my bro, Pojie. he got TNB interview on 1st April, and JPA interview in mechanical engineering. good luck bro ! see you there.

till then,

menangis laah.

jika kamu rasa sunyi,
maka menangis laah.
kalaupun kamu tiada berteman.
air mata masih setia bersama kamu.
jika kamu rasa putus asa,
maka menangis laah.
nescaya selepas itu semangatmu akan pulih.
jika kamu marah,
maka menangis laah.
nescaya selepas itu, amarahmu berlalu pergi.
jika kamu rasa dikhianati,
maka menangis laah.
nescaya kamu mampu atasinya.
jika kamu rasa dunia seakan membelakangi kamu,
maka menangis laah.
kalaupun kamu tidak mampu mengubah apa-apa di dunia,
tapi Allah masih ada.

Monday, 29 March 2010

slip yang hanya kertas sampah.

dulu aku pernah digelak, dikutuk sebab terlalu kepingin, sangap untuk dapat straight As. 'kenapa mahu letak target tinggi-tinggi, kerja gila' yaa, kerja gila. bila aku dah buktikan yang aku mampu gengam semua ini, masih berkata aku gila ? yaa, aku yang gila. aku.

semua orang tak tahu, aku kalau mengimpikan sesuatu, memang aku hempas pulas doa siang malam semata-mata untuk itu. aku mungkin tak bangun pagi study macam orang lain. aku mungkin tak pernah tusyen personal macam orang lain. aku mungkin tak berjaga lewat malam macam orang lain. dan aku mungkin tak dapat soalan ramalan atau soalan bocor macam orang lain..

penat mama abah berdoa siang malam, menangis depan Kaabah. lepas dapat result trial exam yang cuma 6A 3B, lepas tengok muka frust mama yang mengharapkan doanya dimakbulkan, aku kuatkan semangat, aku kuatkan tekad. aku berhenti sukan, aku berhenti kadet. aku mesti dapatkan itu, ataupun aku mati. yaa, aku gila.

dan sekarang lepas segalanya aku penuhi, aku tunjukkan pada semua yang aku mampu dapatkan itu, lagi mahu cakap-cakap. nak apa lagi ?! masih mahu letak tahi pada muka aku ? silakan jika anda mampu.

tunjukkan pada aku yang kau mampu capai sesuatu. tunjukkan. kerana aku cabar setiap kau, kau, kau dan kau.

tahniah. berjaya buat aku ambil kisah untuk hal yang satu ini. tahniah !



aku rela jadi bodoh untuk kali ini. kerana aku juga sudah hilang sabar.

blissful.


thanks Mohd Shahir Kholim.
how I wish I could stay with you,
forever..