Friday, 21 May 2010

till we meet again..

bye bye rumah, bye bye mama, bye bye abah, bye bye kakak, bye bye adik-adik, bye bye Shahir.. bye bye semua. Tsk. emo sungguh aku.

gila emo ni, emo. hari-hari teriak, Ahad ni waktu nak bersalam-salaman tak tau laah macam mana. cool Oney cool !

mama abah, doakan Oney.
kakak, kita ber-huha di sana, yeahh.
Aiman, study laa wei, kata nak jadi pilot mehh.
Afini, kita jumpa di sana!

kembar tersayang, bye bye. jaga diri, belajar rajin-rajin, buat latihan selalu. jangan banyak main sangat. jangan ponteng Smart Reader lagi dahh. Tsk. ni sedih ni ingat budak kembar ni. dah tak boleh tengok perkembangan budak dua orang ni depan mata. nanti tengok tengok dah besar, dah pandai macam macam. ahh. tak suka ketinggalan moment best begitu! Tsk.

buat kawan-kawan yang akan memulakan hidup baru Ahad ni, jaga diri. Mierah, Atiq, Nan, Jatt, Fath, terima kasih semuanya. nanti cuti kita jumpa yaa. Ena, Arep, Helmie dan semua yang akan daftar Jun nanti, good luck. susah nak cari kawan-kawan yang precious macam ni, susah senang jatuh bangun sama-sama. terima kasih kerana ajar aku untuk hidup!

Shahir, semoga berjumpa lagi.. 6 minggu tanpa khabar berita memang perit, tapi sabar laah. mungkin kejayaan ada di sana. saya doakan yang terbaik untuk awak sepanjang di sana. belajar bersungguh, berlatih bersungguh, biar berbaloi kita yang menjauh ni.

banyak benda aku mau tulis, tapi tak terkeluar. cehh. aku emo ni, emo.

dalam pukul 3 petang, aku sudah mau bertolak. JPA result keluar pukul 3 nanti. cilakak. punya lama aku tunggu kenapa mesti hari ni?! cehh. macam sure sangat kau dapat. okay, aku tak mau check lagi.

okay, UM ! here I come!

Wednesday, 19 May 2010

Selamat Hari Guru!

okay, okayy. walaupun sudah terlambat, nak buat entri khas jugak untuk hari guru. Selasa, 18 Mei 2010 hari tu, Derma yang tercinta buat sambutan Hari Guru.

memandangkan aku dah tak tertahan rindu yang membuat-buak pada tanah tumpah darah tercinta, aku jejakkan jua kaki di sekolah walaupun perit nak mencari baju-baju dan seluar longgar untuk dipakai. ohh. seksa. seksaan ke dua ialah bila mengenangkan diri ini yang tidak diterima malah dkecam walaupun boleh dikata saya-ini-pelajar-cemerlang. Tsk. apa dosaku.. T.T

okay, okayy. usah spoil kan mood entri Hari Guru ini dengan kisah aku diperdajal si celaka. perghh. kasar. ampun yaa.

Oney, Shahir, Mierah, Arep, Atiq, Bulan, Nan, Jatt, Fathin, Helmie, Zohdi, Atey dan lagi dan lagi dan lagi. pagi pagi lagi kita gerak!

malam tu aku dah prepare cupcake, tapi aising belum siap. maka terjadi laah mukaku-di-sekolah-setiap-hari yang mana aku sangat tak gemar. hari ini, Rabu 19 Mei 2010, aku pergi sekolah lagi. dah jadi delivery cupcake dahh. walaupun tak sedap mana malah comot pula, rasa puas sebab boleh memberi walaupun tak tercapai walau sekumit nak membalas jasa guru.. terima kasik cikgu-cikgu!

kalau nak buat list cikgu-cikgu yang pernah mengajar dulu memang banyak. takda siapa berminat membaca pon. banyak sungguh!

buat cikgu-cikgu yang tak jemu mendidik anak bangsa,
Cikgu-cikgu Tadika Kemas Kampung Paya
Cikgu-cikgu Sekolah Kebangsaan Paya
Cikgu-cikgu Sekolah Menengah Kebangsaan Derma

tak dilupa kepada yang paling awal mengajar tulis baca, memberi suri teladan terbaik,
Allahyarhamah Juriah @ Intan Mohammad
Mama dan Abah
Tok dan Wan
Kakak, Aiman, Afini dan Kembar
Shahir dan semua kawan-kawan!

terima kasih juga kerana pernah mengajar erti hidup,
orang-orang yang pernah membenci dan dibenci.


Selamat Hari Guru!

Sunday, 16 May 2010

aku nikahkan dikau..

aku dah selamat diijabkabulkan semalam bertempat di kediaman nendaku, Kuala Nerang Kedah. ini kahwin paksa!

aku balik kampung sebenarnya untuk menghadiri kenduri kesyukuran dan bacaan Yassin sempena keberangkatan aku ke Universiti.. aku tak nak pi UM sebenarnya.. Sobs. macam-macam dalam fikiran aku sekarang.

okay, okay. biar dulu keserabutan fikiran dan jiwa kacau aku. lihat gambar sudehh.



kembar dan Mak Cik.

orang sibuk berdoa, aku buat kerja lain.. cuti nokk cuti.

kenduri orang kampung makan pon harus berhidang.

semoga betul jalan yang aku pilih dan
mudah-mudahan dipermudah segala urusan di universiti.

apa-apa saja laah. aku nak berparti malam ni. dasar tak sedar diri baru lepas bacaan Yassin kau ronggeng tak ketahuan hala.

Saturday, 15 May 2010

aku tinggalkan semua kekusutan.

ecewahh. kusut laah sangat. kusut aku memikirkan layout blog yang semakin kusut-masai. mulanya nak tukar font, download font baru la apa ke benda punya semangat lagi. tiba-tiba putus asa. malas!

ellehh. buta IT tu terus terang jalaa!

okay. mohon kerjasama semua pihak agar tutup mata bila melihat header blog yang hidup segan mati tak mahu tu. tunggu kerajinan dan kepakaran datang baru godek komputer buat baru. Tsk.

okay. cukup, cukup. aku tinggalkan dulu kekusutan blog yang comot-momot ini dan segala macam persediaan masuk belajar. aku mahu pulang ke kampung! yay! kampung ya, kampung. means no internet, no phone coverage.

sekian sahaja.. terima laah gambar-gambar tiada motif, penuh perasan dan menunjuk-nunjuk penulis untuk kali ini. perghh. penulis tu.. okay, pergi dulu!




Friday, 14 May 2010

kenapa, kenapa, kenapa?!

okay. menjadi manusia biasa seperti kita memang tak  lepas dari buat persoalan sediri ala-ala sesi monolog dalaman atau lebih tepat lagi meratapi nasib diri. okay. admit. aku jaa yang macam tu.

kadang-kadang bila dah boring sangat, bangun tengok cermin, mesti akan keluar bubble bubbles persoalan yang semestinya bersifat sangat tak bersyukur! seperti?

kenapa aku tidak putih macam orang lain?!
wakaka. patetik sungguh. aku lahir lahir memang dah tak gebu. hish. terima sahaja nasib aku menerima allel dominant dan menjadi second filial dalam salasilah keluarga. yaa, tok sebelah mama aku pon memang gelap jugakk. yang hairannya, aku seorang jaa yang hitam gelap. Sobs. dulu-dulu waktu kecik selalu kena kutuk dengan Aiman yang akan kata aku anak angkat, gelap and whatsoever. aku balas balik dekat Aiman, 'hang tu anak pungut jaa, sebab tu sorang jaa laki' wakaka. padan muka.

kenapa aku gemuk?! (dalam family aku paling berisi)
yang ni tak masuk akal. bukan aku yang gemuk sebenarnya, orang lain dalam keluarga aku yang kurus kering! HAHA. aku tak muat pakai baju kahwin zaman tok aku dulu. jadi, dilabel sebagai gemuk. hish hishh. well. waktu zaman bayi dulu memang aku agak gemuk laa. 3.5 kilos keluar dari perut mama. dahsyat. thanks mama!

kenapa kening aku tak terbentuk, malah tak lebat pulak?!
okay benci. tak cantik langsung!

kenapa rambut aku tak hitam berkilat?!
hish hishh. pencemburu punya budakk. nasib baik pakai tudung kann. rambut aku nipis, lambat panjang pulak tuu. umur 2 tahun, rambut macam baru lepas cukur lagi.. okay, tipu.

kenapa mata aku tidak hitam dan tidak koko?!
benci jugakk. tak menarik langsung. mata aku dah laa rabun, kiri kanan berlainan betuk pulak tu. cacat ka hapa. tekanan perasaan jugak macam ni.

kenapa gusi aku sungguh besar, kalau senyum luas mesti nampak gusi?!
selalu kena ejek. benci, benci.

kenapa dahi aku luas?!
sebab aku bijakk. HAHA. tapi, tapi, tapi. pernah seorang kawan mama berbangsa Cina tanya, 'siapa paling pandai?' well. mama tunjuk aku laa. HAHA. kembang kempis jugak waktu tu. biasa laa. budak-budak..

tak kisah laa berapa banyak kekurangan fizikal yang aku ada, diberi peluang merasa hidup sudah cukup. at least mak aku tak campak aku dalam tong sampah lepas aku lahir. syukur. 

Wednesday, 12 May 2010

10 hari lagi.

ada lebih kurang 10 hari lagi untuk aku menikmati hari-hari cuti sebelum nyahh ke UM. ohh. sungguh tak sangka kita dah nak masuk U kan?

lepas ni tak dengar lagi dah mama membebel, suruh kemas bilik, gerak subuh. Sobs. mampu kah aku bangun pagi sendiri? ohh. siapa laah bakal roommate aku. sungguh malang beliau. aku ini kaki menyepah, payah bangun tidur, kuat teriak, moody tak tentu hala pulak tu. hishh.

lepas ni susah dah nak jumpa Shahir. ni sedih ni. dah laa dia payah nak cuti. Sobs. benda sekecil zarah pon aku biar dia yang tolong selesakan untuk aku, ini kan pulak nak menjauh, lama. 6 minggu tanpa alat komunikasi pulak tu. hishh. sebulan jugak nak meroyan macam ni.

lepas ni jugak, kita semua kawan-kawan dah terpisah jauh dahh. dari Perlis sampai ke Sarawak sana kita terpisah. lepas ni berjumpa, suasana masih sama kah? ni sedih ni. nanti nak kepoh apa pon tak tau dahh. mintak-mintak tak macam tu kan? 5 tahun kita kenal, susah senang, gelak menangis sama-sama. ohh. well, aku yang banyak teriak sekali kann. sungguh memalukan. -__-"

dan lepas ni mana boleh cakap pelat macam ni lagi dahh. buat orang gelak jaa. cakap nak kena control control pulak. tu benci tu. what the hell nak aku ko, saye awak. tak terbelit lagi lidah nak cakap cakap macam tu. lepas ni kalau aku cakap macam tu dekat tanah Perlis ni, slap me please. geli geli aii nyahh.

lepas ni aku nak ber-blog guna lorat Perlis pulak laa. ecewah. banyak kau punya lepas ni, lepas ni. pergolakan dalam diri punya pasal laa ni. aku belum bersedia lagi nak tinggal rumah. borang apa semua tak settle lagi. hishh.

leceh jugak nak sambung belajar ni. renyah.

tag by Kak Myra

1.adakah anda rasa anda hot?
tak langsung.

2.update wallpaper pc/laptop anda guna sekarang?

malas laa nak print screen.

3.cerita pasal gambar ini?
gambar mama dengan abah waktu di Makkah.

4.kali terakhir makan pizza?
triple date hari tu dengan Shahir, Mierah, Arep, Atiq dan Bulan.

5.lagu terakhir anda dengar
Warisan Wanita Terakhir. Eman main gitar sambil nyanyi sendiri. cehh.

6.apa yang anda buat selain selesaikan tag ini?
kentut dan sms Shahir.

7.selain nama sendiri,anda dipanggil dengan nama apa?
Oney, Kak Oni, sayang, baby. HAHAHA

8.tag lagi 5 orang sape yang nak kena tag?
1. Atiq
2. Mierah
3. Mama
4. Abah
5. siapa-siapa yang membaca

9.siapa orang no 1 dengan anda?
baca entri di bawah dan anda tahu siapa dia.

10.katakan sesuatu pada org no 5?
hai untuk kamu ! :)

11.no 3 ada hubungan dengan sape?

wahaha. dengan abah aku laa. Zulkhairi bin Ibrahim! :)

12.bagaimana pula dengan no 2?

wah. ini jiran terbaik ever! sayang sangat sangat sangat!

13.kata-kata cinta pada org no 4?
perghh. I LOVE YOU ABAH. terima kasih atas duit ringgit yang telah dicurahkan selama ini. dan terima kasih kerana tak pernah marah. Tsk. terima kasih.

14.berikan 5 fakta yang anda tahu tentang org yg anda tag?
1. dia milik Bulan dan Bulan milik dia.

2. dia kuat dan ambitious dan saya suka!
3. kuat membebel tapi hati baikk.
4. rajin cari makan, sungguh.
5. kamu sedang membaca ini bukan? terima kasih.


yaa, aku mangsa tag yang malas !